postheadericon Alcohol and Hypertension

Alcohol and HypertensionAlcohol large number of studies have repeatedly confirmed that alcohol raises blood pressure.

In 1992, doctors at the Royal Perth Hospital Gustralia, reviewed evidence from different studies and concluded that blood pressure rises in men and women of all ethnicity and all ages in response to all types of alcoholic beverages, including beer, wine and spirits.

Moreover, the greater is the consumption of alcohol, more pressure rises.

Studies indicate that each daily cup systolic pressure increases by 1 mmHg, implying that alcohol is a major threat to blood pressure than sodium, according to Australian experts.

In general, they reported that three or more drinks per day doubles the number of men and women with blood pressure above 160/95. “Three or more alcoholic drinks a day are the most common cause of reversible or curable hypertension. – N. M. Kaplan,
Center for Health Sciences at the University of Texas (Dallas).

A large-scale study conducted at Harvard with nurses revealed that a couple of beers, two glasses of wine or a shot of liquor per day did not affect blood pressure. I recommend reading the article (sodium and arterial hypertension)

However, a larger amount of alcohol produced a steady and progressive increase in blood pressure.

Compared with women who did not drink, those who consumed two to three drinks a day were 40% more likely to develop hypertension reach.

The risk was 90% higher in women who consumed more than three drinks a day.

Blood pressure tends to decrease when reducing alcohol consumption. I recommend reading the article (lower high consuming olive oil)

In the Kaiser Permanente Hospital, a study whose results showed that hypertension associated with alcohol was reduced to normal levels within a few days to fully suspend the consumption of alcoholic beverages.

If a person drinks too much, to suspend the alcohol may lower blood pressure by 25 points, according to some specialists.

Some reports show that excessive alcohol consumption or sporadic a large amount of alcohol more than six cups a day may increase blood pressure by almost 50%.

CONCLUSION ‘How far can drink without fear of raising blood pressure? No more than two drinks per day, according to the National Institute of Health. Also worth remembering that alcohol can negate the benefits of low sodium diet and medication for hypertension.

Possibility Related Posts:

  • Drugs and Sex
    Drug and Sex, truth and lies of drugs and sex, drug denials as sexual stimulants, excitement through alcohol and everything related to drug addiction ...
  • Effects of Alcohol on Health
    The effects on major organ systems are cumulative and include lesions that may be partially reversible with abstinence and others that are kept indefi...
  • How to Beat Alcoholism With an Alcohol Treatment Center
    The disease of Alcoholism is completely curable and there are many programs and treatment approaches for how to beat alcoholism alcohol treatment cent...
  • How effective is the treatment for drug addiction?
    In addition to stopping drug use, the goal of treatment is for the private individual to productive functioning in the family, work, and community. W...
  • Social Drugs Among Adolescents
    Consumption of any drug by adolescents, there is, in most cases, through so-called social drugs. These drugs are alcohol, snuff, marijuana and c...

One Response to “Alcohol and Hypertension”

Leave a Reply